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PLATFORMS
GAMES
ROMS
COMPANIES GROUPS
Marble Madness
Marble Madness - Game Gear - Console Portable SEGA
General Information
Media
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Tips
Controls
ROMs/ISOs
General Information
Game Name (internal ScreenScraper)
Information Proposed by
Marble Madness
Game name (by Region)
Regions Information Proposed by
Continent Américain
   USA Marble Madness
 zwabiksoki
Europe Marble Madness
 zwabiksoki
Publisher
Information Proposed by
 Lois
Developer
Information Proposed by
 yogiom
Number of Players
Information Proposed by
1
Rating
Information Proposed by
15/20
Rating Categories
Genre(s)
Information Proposed by
Action / Labyrinth
Action
Release date(s)
Regions Information Proposed by
Europe 24/09/1992
USA 01/09/1992
Synopsis
Synopsis
Languages Information Proposed by
Allemand Eine Adaption des Arcade-Spiels. Marble Madness ist ein abstraktes Labyrinthspiel für einen oder zwei Spieler, je nach Plattform. Ziel ist es, eine kleine Glasmurmel durch ein dreidimensionales Labyrinth zu führen und die Ziellinie zu erreichen, bevor die Zeit abgelaufen ist. Die Sekunden, die auf der Stoppuhr verbleiben, wenn die Ziellinie überquert wird, werden auf das nächste Level übertragen. Neben der Aufgabe, die Murmel über gefährliche Stege und Rampen zu navigieren, gibt es zahlreiche Hindernisse und feindliche Kreaturen, die versuchen, das Vorankommen der Murmel zu verlangsamen oder sie vom Rand einer Plattform zu stürzen, wodurch noch mehr wertvolle Sekunden verloren gehen, bis eine Ersatzmurmel auftaucht.
 doraemon
Anglais A port of the arcade game. The idea is deceptively simple: Guide a marble down a path without hitting any obstacles or straying off the course. The game is viewed from an isometric perspective, which makes it harder to stay focused on the direction the ball is to follow. There are tight corridors to follow and enemies to avoid. There is a 2-player mode in which players must race to the finish; otherwise you're racing against the clock.
Espagnol Una adaptación del juego de arcade. Marble Madness es un juego de laberinto abstracto para uno o dos jugadores. El objetivo es guiar una pequeña canica de vidrio sobre un laberinto tridimensional y llegar a la meta antes de que termine el cronómetro. Los segundos que quedan en el cronómetro cuando se cruza la línea de meta se transfieren al siguiente nivel. Además de tener que sortear la canica por traicioneras pasarelas y rampas, numerosos obstáculos y criaturas hostiles tratarán de frenar el avance de la canica o derribarla por el borde de una plataforma, perdiendo aún más preciosos segundos hasta que aparece una canica de reemplazo.
 doraemon
Français Une adaptation du jeu d'arcade. Marble Madness est un jeu de labyrinthe abstrait pour un ou deux joueurs selon la plateforme. Le but est de guider une petite bille de verre à travers un labyrinthe tridimensionnel et d'atteindre la ligne d'arrivée avant la fin du temps imparti. Les secondes restantes sur le chronomètre lorsque la ligne d'arrivée est franchie sont transférées au niveau suivant. En plus de devoir faire naviguer la bille sur des passerelles et des rampes dangereuses, de nombreux obstacles et des créatures hostiles tenteront de ralentir la progression de la bille ou de la faire tomber du bord d'une plate-forme, faisant perdre encore plus de précieuses secondes jusqu'à ce qu'une bille de remplacement apparaisse.
 doraemon
Italien Una conversione del gioco arcade. L'idea è apparentemente semplice: guida una biglia lungo un percorso senza incontrare ostacoli o deviare dal percorso. Il gioco è visto da una prospettiva isometrica, il che rende più difficile rimanere concentrati sulla direzione che la palla deve seguire. Ci sono corridoi stretti da seguire e nemici da evitare. C'è una modalità a 2 giocatori in cui i giocatori devono correre fino al traguardo; altrimenti corri contro il tempo.
 Yorick7805
Portugais Uma adaptação do jogo arcade. Marble Madness é um jogo de labirinto abstracto para um ou dois jogadores, dependendo da plataforma. O objectivo é guiar um pequeno mármore de vidro através de um labirinto tridimensional e alcançar a linha de chegada antes que o tempo se esgote. Os segundos restantes no cronómetro quando a linha de chegada é atravessada são transferidos para o nível seguinte. Para além de ter de navegar no mármore sobre perigosas passadeiras e rampas, numerosos obstáculos e criaturas hostis tentarão atrasar o progresso do mármore ou derrubá-lo da borda de uma plataforma, desperdiçando segundos ainda mais preciosos até aparecer um mármore de substituição.
 doraemon
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Media
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